tiistai 26. kesäkuuta 2012

Paljon iloa uudesta akusta

Kävin eilen Oulun Verkkokaupassa, lähdin muka vain katselemaan.. Tietäähän sen miten siinä käy! Joulukuussa messarissa EOS 50D heittäytyi hankalaksi, lakkasi toimimasta ja itku kurkussa odottelin ihmettä. Kamerahan kyllä toipui käyttökelpoiseksi, vaikka jokin ylimääräinen valo siinä aina palaakin ja akku esitti vähän huonoja merkkejä. Ennen niin pitkäikäinen akku kesti nyt noin 100 ruudun verran, eikä live viewin käyttöä kannattanut edes ajatella samassa huoneessa antiikkisen rungon kanssa. Olen puoli vuotta siis kituuttanut huonolla akulla, ja yhä useammin päätynyt valitsemaan rungoksi ensimmäisen eokseni - 400Dn. Vanhassa vara parempi, niin totta.

Eilen, seisoessani kameraosastolla uusi vara-akku kädessäni, järkeilin vähän. Koska rungossa oletettavasti on vielä ruutuja jäljellä, ostin sen uuden akun. Yllättävän paljon se maksoi, mutta huomattavasti kalliimmaksi olisi tullut uusi runko. Eihän vanhuus ole sairaus, 50D on jo niin tuttu ja sopiva kamera, että en haaveile uudesta rungosta vielä (toivottavasti!) pitkään aikaan :)

Maanantai-aamuna, ollessamme Joensuussa lähtötunnelmissa, Jonna vielä kysyi, että onhan mulla omat putket varmasti mukana. "Joojoo".... ja bussissa istuessani tajusin, että mulla on Jonnan 50/1.4 ja Jonnalla siis kamerassaan kiinni minun 20/1.8! Haha, Jonna saa nyt ottaa ilon irti paljon puhumastaan laajiksesta.. ja mulla on hyvin käyttöä kahdelle 50mm f/1.4:lle. Toivottavasti nähdään taas pian :)

4 kommenttia:

Sarianne kirjoitti...

Akut ON yllättävän kalliita. Samoin muistikortit.. Mulla on kaks akkua ja ihan vain siksi, että unohdan aina kuitenkin ladata sen ainokaisen ajoissa. Nyt olen pyrkinyt siihen, että toinen olisi koko ajan ladattuna laukussa valmiina käyttöön, kun toinen uuvahtaa :D

Josefiina kirjoitti...

:D Kameraharrastus on.. hmph! Miekin elättelen toivetta, että jos tästä lähtien ei olis aina kaikki akut tyhjinä kun tulis tilanteita kuvata. Saapa nähä..

Jonna kirjoitti...

Hahaa :D Oon saanut uutta kuvailuintoa 20 millisestä! Vieläkö se valo palaa siinä uudenkin akun kanssa?

Josefiina kirjoitti...

Joo, tuttu valo palaa! :)